03/04/2010: Dag 2-6: Basel – Tunis (3616km ond - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Floris en Vivian Rijlaarsdam - WaarBenJij.nu 03/04/2010: Dag 2-6: Basel – Tunis (3616km ond - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Floris en Vivian Rijlaarsdam - WaarBenJij.nu

03/04/2010: Dag 2-6: Basel – Tunis (3616km ond

Door: teamcrewzen

Blijf op de hoogte en volg Floris en Vivian

09 April 2010 | Tunesië, Tunis

Dag Europa, hallo Afrika! De afgelopen dagen hebben we redelijk snel door Europa gereden om zo snel mogelijk in het Afrikaanse continent aan te komen.

In Basel hebben we de auto's uitgebreid opnieuw ingepakt, dat was er een beetje bij ingeschoten bij het snelle vertrek vanaf het Olympisch Stadion. Vanaf Basel zijn we met name opgereden met team Badovini; de wagens van onze teams hebben allebei ongeveer dezelfde "cruise" snelheid. Na een paar uurtjes rijden zijn we de tweede dag aangekomen in Turijn bij hun familie waar we uitgenodigd waren. Heerlijk gegeten, gedronken en geslapen daar, super!

De volgende stop was Salerno, ten zuiden van Napels - een lang afstand dus op de derde dag; bijna 1000km. Het verliep allemaal erg snel, voordat we het doorhadden waren we al voorbij Florence en Rome gereden. Ons idee was om zo snel mogelijk richting Sicilië te rijden om daar een beetje te ontspannen de dag voor vertrek naar Tunesië. Vlak voor het donker hebben we in de TomTom een random camping ingeprogrammeerd; het werd toch wel eens tijd om onze camping uitrusting nog even uit te proberen! Grappig genoeg bleek de uitgekozen camping dezelfde te zijn als de camping waar de mannen van "The Long Way Down" ook hebben gestaan een paar jaar terug! De eigenaren hadden de uitzending zelf alleen nog nooit gezien; daar hebben wij even verandering in gebracht! We hadden het toevallig op de laptop staan die mee is. Gelijk daarna kwam er drank en veel eten op tafel. Weer een prima avond :)

De tenten zijn prima bevallen - zelfs na een heftige regenbui die nog even voorbij kwam. De pannenkoeken (met Nederlandse stroop!) stonden voor ontbijt al klaar voor ons. Op dag vier zijn we richting Taormina, Sicilië vertrokken. Een mooie maar erg slechte weg; vrijwel de hele weg tussen Salerno en Reggio de Calabria was opgebroken. Na een flink aantal uurtjes rijden hebben we de boot genomen naar Messina, van daar was het nog maar een half uur rijden naar onze slaapplek in Taormina bij vrienden. We werden daar met open armen (en gevulde koelkast!) ontvangen. We kregen ons eigen huisje van ze voor een nacht met zicht op zee, de Etna vulkaan en het vaste land van Italië. Het huisje ligt redelijk hoog op een berg - gelijk was het dus een mooie test voor de auto's!

De volgende dag stond in het teken van ontspannen en de toerist uithangen. We hebben dan ook onze tijd genomen om van Taormina naar Trapani te rijden; zo hebben we onder andere uitgebreid geluncht in Cefalu, een leuk dorp net voor Palermo. In de avond hebben we alle Oranje Trophy teams weer ontmoet op een camping in de buurt van Trapani. Erg leuk om de verhalen en ervaringen van iedereen te horen. Ook een leuke verassing te zien dat alle auto's het tot Trapani gehaald hebben!

Om op tijd te zijn voor de boot naar Trapani ging de wekker op tijd. Rond 7.00 kwamen we in karavaan aan bij de haven - de boot was er nog niet dus hebben we maar gelijk de kans gepakt om nog een laatste (goede) kop koffie te halen! Rond 10.00 konden we met z'n allen de boot op rijden, verliep allemaal erg soepel. Na 7 uur varen kwamen we aan in Tunis en moesten we met z'n allen door de eerste grenscontrole. Ook dit verliep redelijk soepel en snel, en we konden snel allemaal naar het hotel voor de komende 4 nachten. Nog even lekker gegeten en een paar drankjes gedronken.

Nu lekker ontspannen voor een paar dagen! Morgen komen familie en vrienden deze kant op om te vieren dat onze reis komende week "echt" van start gaat door Afrika!

• 09 April 2010 - 17:37

Hannah:

Leuk om jullie berichtjes te volgen! Mooie foto's ook, vooral van Sicilie! Veel plezier in Tunesie nog even met Mas en Robert en dan vooral veel succes met de verdere reis! xx Hannah

• 09 April 2010 - 19:56

Cheryll:

SUPER VIV.
    echt helemaaal geweldig!
    ik ben fan van jullie :D

• 09 April 2010 - 21:05

Irma:

leuk om te lezen hoe julli de reis ervaren, ga lekker genieten van jullie avontuur.
    groetjes irma( uganda vakantie)

• 10 April 2010 - 13:57

Hanneke:

Hey Biepje! Heb je al genoeg van al dat reizen? vast niet eh. Heerlijk voor je dat je het zo naar je zin hebt! Bijna in het land waar je zolang naar uitgekeken hebt.

-X- Ben trots op je

• 14 April 2010 - 17:47

Suus:

Leuk om jullie verhaal te lezen!! De foto's zijn ook erg leuk!!
    Veel plezier nog!!
    Kus Suus